Korábbi megjelenéseink

Ha scrum master vagy agilis coach vagy, nagy baj nem lehet

„Ha le tudod írni a munkádat egy mondatban, akkor a következő 1–3 évben ne lepődj meg, ha átveszi azt egy robot” – mondta Friedl Zsuzsanna a Magyar Telekom chief HR officere a Telekom MOST fórumán. Érdekes megközelítés…

Teljes cikk: hrpwr.hu

A digitalizáció miatt teljesen átalakul a munkaerőpiac, de már most sem mindegy, hogy mit írsz az önéletrajzodba

A digitalizáció miatt teljesen átalakul a munkaerőpiac, de már most sem mindegy, hogy mit írsz az önéletrajzodba

A Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozata, a MOST Fórum Mesterséges intelligencia – intelligens mesterségek című kerekasztal-beszélgetése a munkaerőpiac és a digitalizáció kapcsolatát járta körbe.

Teljes cikk: g7.hu

Mit hozhat a digitalizáció a munkaerőpiacon?

A Telekom idén indította el a MOST Fórum névű rendezvénysorozatát, melynek küldetése, hogy feltérképezze a digitalizáció terjedésének útjait, megmutassa, hogy életünk kiemelt területein milyen változásokat hoz a technológiai innováció. Az egészségügyről szóló első rendezvény után március 21-én a munkaerőpiac és a cégeken belüli munkaszervezés került terítékre.

Teljes cikk: mmonline.hu

Ha el tudja mondani egy mondatban, hogy mi most a munkája, akkor van egy riasztó hírünk

Ha el tudja mondani egy mondatban, hogy mi most a munkája, akkor van egy riasztó hírünk

Miközben sokan állásuk elvesztésétől tartva azon gondolkodnak, hogyan tudnánk versenyre kelni a munkahelyekre trójai falóként beszivárgó robotokkal és intelligens algoritmusokkal, egy szerda esti rendezvényen megszólaló szakértők szerint ennek valószínűleg semmi értelme nincs. Kár versenyezni, mert már középtávon is biztosan alulmaradunk. A Magyar Telekom innovációs rendezvénysorozatán ezúttal a munkaerőpiac átalakulásáról volt szó, és nyugodjon meg, a kerekasztal-beszélgetésnek a fentinél valamivel pozitívabb tanulságai is voltak.

Teljes cikk: hvg.hu

Ha egy mondatban el tudod mondani, mi a munkád, akkor a robotok el fogják venni

"Ha egy mondatban el tudod mondani, mi a munkád, akkor a robotok el fogják venni"

A digitalizáció és a cégeken belüli munkaszervezés kérdéseinek fontosságát jelezve egy, a munkája során mesterséges intelligenciát is alkalmazó ügyfélszolgálati robot konferálta fel a Magyar Telekom Most Fórumsorozatának második rendezvényét. Az álláspiaci fejlesztésekről szóló, az új megoldásokban jártas iparági szereplőkkel folytatott panelbeszélgetés vezetését azonban végül emberre bízták a szervezők.

Teljes cikk: napi.hu

ELEMZÉS

Automatizált megoldások az ügyfélszolgálat támogatására

A digitalizáció és a cégeken belüli munkaszervezés kérdéseinek fontosságát jelezve egy, a munkája során mesterséges intelligenciát is alkalmazó ügyfélszolgálati robot konferálta fel a Magyar Telekom Most Fórumsorozatának második rendezvényét. Az álláspiaci fejlesztésekről szóló, az új megoldásokban jártas iparági szereplőkkel folytatott panelbeszélgetés vezetését azonban végül emberre bízták a szervezők.

Teljes cikk: mmsz.eu

Automatizált médiaelemzés: szavak és érzelmek a közösségi médiában
ELEMZÉS

Automatizált médiaelemzés: szavak és érzelmek a közösségi médiában

Kinek áldás, kinek átok, egy biztos: a közösségi média elterjedése óta felértékelődtek a fogyasztói vélemények, amik bizony sokszor heves érzelmeket is hordoznak magukkal. A márkák viszont sokat tanulhatnak mindebből, hiszen gyorsan láthatóvá válik, mit is gondolnak róluk valójában célközönségük. A Neticle médiaelemző azt mutatta be az Evolution konferencián, milyen következtetéseket vonhatunk le az érzelmek vizsgálatából a social listening segítségével.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

A Michael Jacksonnal kapcsolatos említések hirtelen lettek nagyon negatívak (Forrás: Neticle)
ELEMZÉS

A többség Jackson ártatlanságában hisz, de a megítélése így is sokat romlott

A hazai premier óta itthon is megosztó téma a Jackson molesztálási ügyeiről szóló dokumentumfilm, a Neverland elhagyása. A Neticle a popsztár és a filmben megszólalók megítélést vizsgálta.

Teljes cikk: kreativ.hu

Az üdítőfajták által kiváltott érzelmek – forrás: Neticle.hu
ELEMZÉS

Adatvezérelt döntéshozatal: milyen az ideális Super Bowl meccsnézés az internetezők szerint?

Biztosan sokaknak van a fejében egy kép arról, hogy milyen is a jó meccsnézés: otthon vagy kocsmában, körbevéve a barátokkal, az asztalon sok ital és rágcsálnivaló… De vajon mit mondanak erről az adatok és az online trendek? A Neticle médiaelemző cég az internetezők véleményét megvizsgálva mutatta be az Evolution konferencián, hogyan is képzeljük el az ideális Super Bowl-nézést.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

Megdöbbentő, mennyire kevés pénzt keresnek a magyar nők

Az online médiaelemzéssel foglalkozó Neticle nagy figyelmet fordít arra, hogy az azonos munkakörben dolgozó alkalmazottak azonos bért kapjanak. Pozíciónként van egy fix alapbér - ezt teljesítménytől függetlenül mindenki megkapja - , és van egy teljesítménybér is, amely az alapbér 10-50 százaléka lehet, és ez viszont az egyéni teljesítménytől függ.

Teljes cikk: portfolio.hu

Magyar startup vállalkozások mutatkoztak be a Digital Demo Day-en

Magyar startup vállalkozások mutatkoztak be a Digital Demo Day-en

A Startup Campus és Magyarország Düsseldorfi Főkonzulátusának együttműködésének eredményeként öt innovatív hazai vállalkozás mutatkozott be az Észak-Rajna-Vesztfália startup Innovation Hub által szervezett, Digital Demo Day 2019 eseményen.

Teljes cikk: origo.hu

ELEMZÉS

Valentin-napkor a receptekre és a saját készítésű ajándékokra vadásztunk a neten

Milyen valós tartalom van a napjainkban kifejezetten felkapott női egyenjogúsággal, illetve a nemi egyenlőséggel foglalkozó közbeszéd mögött? Mit gondolnak a témáról a szakemberek és az internet népe, erre volt kíváncsi a Hive Creative munkáltatói márkaépítéssel foglalkozó ügynökség. A Neticle web- és közösségi oldalakat figyelő rendszerén keresztül történő őszi adatelemzésből kiderült, hogy a magyarok számos fórumon beszélnek a nők helyzetéről, ám szinte sehol nem taglalják, hogy valóban miért is jó női munkatársakkal együtt dolgozni.

Teljes cikk: hrportal.hu

Valentin-napkor a receptekre és a saját készítésű ajándékokra vadásztunk a neten
ELEMZÉS

Valentin-napkor a receptekre és a saját készítésű ajándékokra vadásztunk a neten

A Valentin-nap évről évre egyre megosztóbb, mindenkinek van véleménye róla – a Neticle médiaelemző pedig arra volt kíváncsi, mennyire adnak hangot ennek a közösségi médiában.

Teljes cikk: kreativ.hu

Milyen munkavállalókat várnak a médiába?
ELEMZÉS

Milyen munkavállalókat várnak a médiába?

A legfrissebb Médiapiac megjelenéséhez kapcsolódóan a Neticle médiaelemző megoldásával megnéztük, hogy milyen képet mutatnak a média, azon belül is a marketing és a pr állások a weben. Mutatjuk az eredményeket!

Teljes cikk: mediapiac.com

Startupok újratöltve: nemzetközi sikerekből is építkeznek
INTERJÚ

Startupok újratöltve: nemzetközi sikerekből is építkeznek

Még 2017 nyarán zárt le egy befektetési kört a Neticle, és az online véleményanalízis szolgáltatást kínáló társaság idén egy újabb tőkebevonás előkészítését is megkezdi, azonban Szekeres Péter, a vállalat társalapítója és ügyvezetője megjegyezte, hogy jelenleg nem létszükséglet számukra az újabb forrás, akkor lépnek, ha találnak megfelelő, a növekedési céljaikhoz igazodó befektetőt.

Teljes cikk: itbusiness.hu

Az említésgráf megmutatja, milyen márkák kapcsolódtak a top élelmiszeripari FMCG-márkákhoz a magyar weben (forrás: Neticle)
ELEMZÉS

Milyen trendeket várhatunk az FMCG márkák kommunikációjában 2019-ben?

A 2018-as márkatoplisták alapján idén is kíváncsiak voltunk, mi jellemző a legértékesebb brandek social media és sajtókommunikációjára. Az adatok összevetése alapján kirajzolódik néhány olyan téma, amelyek erősen befolyásolták a fogyasztói brandek megítélését 2018-ban, így 2019-ben is kiemelt figyelmet kaphatnak. Az élelmiszer- és kozmetikai iparág top hazai versenyzőinek online megjelenéseit mérte össze a Neticle fél évre visszamenőleg, íme az eredmények.

Teljes cikk: trademagazin.hu

2019 az ügyfélélmény éve

Ha úgy határoztál, hogy idén csak egy dologgal fejleszted a marketinged, akkor az a social listening legyen. Miért? Mert mindig van mit csiszolni egy szolgáltatáson vagy márkakommunikációs üzeneteken, hogy az ügyfelek jobban értsék és élvezzék a kapott élményt. Az ügyfélhangok elemzésével folyamatosan mérheted, hogy terméked vagy szolgáltatásod mit nyújt a vásárlóknak, és hogyan javíthatod ezt az élményt, azaz hogyan növeld márkád iránt az elköteleződést és a lojalitást. Mit kell tenned ehhez? Mutatjuk a cikkben.

Teljes cikk: mmsz.eu

4 példa a szövegelemzés gyakorlati alkalmazásaira
ELEMZÉS

4 példa a szövegelemzés gyakorlati alkalmazásaira

A közelmúltban a Precognox a Neticle hivatalos rendszerintegrátor partnerévé vált. Arra kértük őket, hogy az együttműködés részeként néhány példán keresztül mutassák meg hogyan látják, milyen gyakorlati felhasználási módjai vannak a szövegelemzésnek. Mivel a médiaelemző startup főleg üzleti folyamatokat és kutatási projekteket támogat saját fejlesztésű szövegelemző megoldásukkal, így ezek lesznek fókuszban az alábbiakban is.

Teljes cikk: kereses.blog.hu

Említések megoszlására tartalomtípusok szerint jellemző a fórumos beszélgetések túlsúlya (Forrás: Neticle)
ELEMZÉS

Elektronikában a Huawei, könyveknél a Libri uralta a karácsonyi netet

A karácsonyi márkazajban vizsgálta az elektronikai cikkek, könyváruházak, kozmetikumok online említéseit és megítélését a Neticle.

Teljes cikk: kreativ.hu

A karácsonyi jótékonyság szinte társadalmi elvárás
ELEMZÉS

A karácsonyi jótékonyság szinte társadalmi elvárás

A Neticle arra volt kíváncsi, vajon mennyire mérhető az ünnepek előtti adakozási láz az interneten, és hogy milyen témák merülnek fel ezzel kapcsolatban.

Teljes cikk: mediapiac.com

Egyetemi projektből 8 országban jelenlévő startup - így telt a Neticle 2018-as éve

Vállalati tagunk, a Neticle egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Teljes cikk: mmsz.eu

Megtudhatod, mit gondolnak rólad a mesterséges intelligencia segítségével

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező startup lett. Most szeretnék ők maguk kicsit összegezni, mennyi mindenen mentek keresztül egyetlen év alatt. Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogy csalódások és stresszes helyzetek. De hát, a startupok világa már csak ilyen.

Teljes cikk: startuponline.hu

Magyar egyetemi projektből nemzetközi startup siker!

Magyar egyetemi projektből nemzetközi startup siker!

Egyetemi projektnek indult, mára 8 országban jelenlévő, több mint 120 ügyféllel rendelkező nemzetközi startup lett. Hogyan telt az eddigi legdinamikusabb növekedést mutató év a Neticle háza táján? Örömök és sikerek ugyanúgy akadtak, ahogyan csalódások és stresszes helyzetek is. De hát, a startupok világa már csak ilyen!

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

Témák és felületek – Amikre megéri idei karácsonyi kommunikációdat építeni
ELEMZÉS

Témák és felületek – Amikre megéri idei karácsonyi kommunikációdat építeni

Karácsony közeledtével egyre nagyobb a tartalomzaj: reklámok, tanácsok, év végi utolsók időszaka ez. Ilyenkor mindenkit két dolog érdekel: csak legyen meg mindenkinek a megfelelő ajándék – és végre már tényleg csak az ünneppel kelljen foglalkozni. A marketing szektor is könnyedebb tartalmakkal áll elő ilyenkor, de annál erősebb célokkal: a te márkádnak kell lennie az év utolsó nagy dobásának.

Teljes cikk: mmsz.eu

A Black Friday ajánlatok mindössze egyharmada igazi akció
ELEMZÉS

A Black Friday ajánlatok mindössze egyharmada igazi akció

Néhány éve itthon is a Black Friday kampányoktól hangos a november, azonban az akciókat sokszor a vásárlók elégedetlen visszhangja kíséri. Egy árösszehasonlító teszt most érdekes - de talán nem meglepő - eredményeket hozott.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

Szekeres Péter: Az idő az egyetlen olyan dolog, amit nem tudsz visszaadni
INTERJÚ

Szekeres Péter: Az idő az egyetlen olyan dolog, amit nem tudsz visszaadni

Izgalmas történet, mint ahogy izgalmas lenne összeszámolni azt az elképesztő mennyiségű időt, amelyet eddig partnereiknek megspóroltak. Az idő viszont egy startup számára is az egyik legértékesebb tényező, így ők is inkább arra fókuszálnak, hogy a termékfejlesztés mellett a mára 42 fős cég számára szerethető munkahelyet teremtsenek, amely a transzparencia, bizalom, hitelesség hármasra épül. Péter szerint csak így lehet hosszú távon értéket teremteni.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

A 2018-as Black Friday a vásárlók szemével – visszhangok a weben
ELEMZÉS

A 2018-as Black Friday a vásárlók szemével – visszhangok a weben

A korábbi egy-két év tendenciái alapján izgatottan várhattuk, hogyan muzsikálnak idén a webplázák a karácsony előtti vásárlási dömping csúcsát jelentő Black Fridayen. A vásárlói érdeklődés 2017-re erősödni látszott, a kritikák viszont enyhén, de mérséklődni. Tanultak-e a webplázák a hibáikból, és sikerült-e az online vásárlási folyamatot zökkenőmentesebbé tenni a netezők számára? A Neticle médiaadataiból kiderül, miről szólnak az online vásárlói vélemények a 2018-as Black Friday kapcsán.

Teljes cikk: kosarertek.hu

ELEMZÉS

A számok is bizonyítják, hogy a Való Világ előhozza belőlünk a gyűlöletet

A két hete elstartolt Való Világ 9 a legnagyobb indulatokat kiváltó téma a magyar online térben. A Neticle kutatásából az is világosan látszik, hogy miért is nézik ennyien az RTL műsorát.

Teljes cikk: kreativ.hu

Kielemzett növekedés – interjú Szekeres Péterrel, a Neticle ügyvezetőjével, társalapítójával
INTERJÚ

Kielemzett növekedés – interjú Szekeres Péterrel, a Neticle ügyvezetőjével, társalapítójával

Nem csak netes szövegeket, de már ügyfélhangokat is képes elemezni a Neticle, amely idén öt újabb országban vetette meg a lábát a Hiventures befektetése révén. Szekeres Péterrel, az egyik alapítóval, a Neticle Labs Kft. ügyvezetőjével beszélgettünk, nem csak a múltról, de a jelenről és a jövőről is, illetve arról, hogy a Hiventures befektetése milyen lehetőségeket hozott az egyre érettebb, látványosan fejlődő magyar startup számára.

Teljes cikk: insiderblog.hu

ELEMZÉS

Az RTL klasszikus műsorai miatt szabadulnak el a kommentelők

A hazai saját gyártású műsorokra adott online reakciók alapján hiába fogadták pozitívan a TV2 új műsorait, ez kevés volt a nagy visszhang kiváltásához.

Teljes cikk: kreativ.hu

A tévés humor online lecsapódása
ELEMZÉS

A tévés humor online lecsapódása

Ha a sorozatban nevet a ’közönség’, akkor ott valami vicces történt, az esti sávban kinémítás nélkül élvezhető a Family Guy trágársága – ismerős ’trükkök’? A gyakorlott humorcsatorna nézők ismerik a dörgést. És hogy szeretik-e? Nem tudjuk, de most egy fokkal közelebb kerülhetünk az igazsághoz: a Neticle online és közösségi médiafigyelő- és elemző cég megnézte, hogy mi is a magyar netezők véleménye a humorcsatornákról.

Teljes cikk: mediapiac.com

Így kezdődik és így ér véget egy kapcsolat – a nő és a férfi szemével
ELEMZÉS

Így kezdődik és így ér véget egy kapcsolat – a nő és a férfi szemével

Eljegyzés és válás. Két olyan fordulópont az ember életében, amely alapjaiban forgatja fel az addigi viszonyokat, legyen az akár pozitív vagy negatív értelemben. A Neticle online média figyelő rendszer kutatásában ezúttal azt vizsgáltuk meg, hogyan éli meg a két nem a kapcsolat legdrasztikusabb változásait. Eljegyzés és válás női, illetve férfi szemmel. A kutatás alapját a június elejétől a közösségi médiában fellelhető tartalmak képezték.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

A nagy hájp tuti siker?
ELEMZÉS

A nagy hájp tuti siker?

Az utóbbi időszakban az influencerek körül forog a világ a marketing szakmában, de ahogy a márka együttműködések jogi keretei sem kristálytiszták, a best practice-ek körül is akad pár tévhit. Ezek közül oszlat el párat a Neticle.

Teljes cikk: mediapiac.com

MARKETING

Így mérd az influencer kampányod hatékonyságát

Felmérésekből tudjuk, hogy a vásárlók ma már szinte ugyanannyira bíznak az online értékelésekben, mint a személyes ajánlásokban, így az influencerek nem véletlenül kerültek reflektorfénybe manapság. De hogyan tervezzünk és kivitelezzünk hiteles és hatékony kampányokat velük? Hogyan mérhetők az eredmények?

Teljes cikk: mmsz.eu

YouTuberek kommentközösségei – rajongók és negatív kommenthuszárok
ELEMZÉS

YouTuberek kommentközösségei – rajongók és negatív kommenthuszárok

Influencer, celeb, véleményvezér. Megannyi kifejezés, köztük bizonytalan átfedések, kérdéses megítélés, statisztika-hívők és inkább autentikusságra törekvők – a szakmai szemek is hajlamosak egyszerre túl sok mindenben elveszni.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

Katasztrófafilmes zuhanást produkált a Ryanair online reputációja
ELEMZÉS

Katasztrófafilmes zuhanást produkált a Ryanair online reputációja

Finoman szólva sem volt békés nyara a Ryanairnek. Poggyászok el nem szállítása, járattörlés, kényszerleszállás - szinte minden megtörtént náluk, ami egy légitársaság hírnevét hosszú időre tönkreteheti. A Neticle online médiaelemző megvizsgálta, hogyan vélekedtek a magyar internetezők a botránysorozatról, és hogy mindez milyen hatással volt a cég online megítélésére.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

Majka és Curtis online megítélésének nem tett jót a szétválás
ELEMZÉS

Majka és Curtis online megítélésének nem tett jót a szétválás

Közel három hete robbantotta Majka a magyar médiabombát, amikor is a Szegedi Ifjúsági Napok színpadán kijelentette, hogy nem dolgozik többet együtt Curtisszel annak drogproblémái miatt. Az esettel kapcsolatban nagyon sok celeb megszólalt, de ennél talán még fontosabb, hogy a magyar internetezők aktivitására is hatással volt a sztori. Az elmúlt egy hónapban több mint 28 ezerszer beszéltek a két rapperről, ezzel ellentétben viszont – csak, hogy tisztában legyünk a nagyságrenddel – Hosszú Katinka és Shane Tusup hosszúra nyúlt válása csak három hónap alatt ért el ugyanekkora médiavisszhangot – tudtuk meg a Neticle médiaelemző cégtől.

Teljes cikk: 24.hu

ECOMMERCE NOW – kis rendezvény nagy tapasztalatokkal

ECOMMERCE NOW – kis rendezvény nagy tapasztalatokkal

A CX fontosságát érzékeltette a Neticle előadása is, amely témáját tekintve újdonság volt az e-kereskedelemben megszokott előadások sorozatában. Szekeres Péter arról beszélt, miért és hogyan érdemes megkeresni és feldolgozni a vásárlóknak a márkánkról alkotott véleményét.

Teljes cikk: ecommerce.hu

INTERJÚ

Hogyan tanulhat a kereskedő a vásárlói élményekből?

Interjú Szekeres Péterrel, a Neticle egyik alapítójával

Teljes cikk: ecommerce.hu

Ezek a hírek ütötték a legnagyobbat idén a SZIGET brandjén
ELEMZÉS

Ezek a hírek ütötték a legnagyobbat idén a SZIGET brandjén

Már megszokhattuk, hogy augusztusban Sziget-lázban ég az ország. A fesztivál idejére egy kicsit a média is átalakul, hiszen ez idő alatt igazán nagy ügyességet igényel a fesztivállal kapcsolatos hírek elkerülése.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

A weben nyomták le a legnagyobb csatát a Marvel-univerzum szuperhősei
ELEMZÉS

A weben nyomták le a legnagyobb csatát a Marvel-univerzum szuperhősei

2018 első felét egyértelműen a Marvel-filmek uralták a mozikban, a debütáló Fekete Párduc, a sokkoló Végtelen háború és a mindig vicces Deadpool jóvoltálból, ám most kiderült, hogy az internetet is ők bitorolták ebben a félévben. A három produkció együtt közel húszezer említést és rengeteg vitát generált online, a Neticle pedig minden véleményt elemzett, hogy lássuk, hogyan szerepeltek a filmek magyar weben.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

Ez a probléma a hazai influencerek tartalmaival
ELEMZÉS

Ez a probléma a hazai influencerek tartalmaival

A Neticle az Influencer Fesztivál szervezőinek felkérésére egy kutatás keretében megvizsgálta, hogy milyen az általános attitűd az influencerekkel és a rájuk épülő influencer marketinggel kapcsolatban a magyar weben.

Teljes cikk: minner.hu

A domináns érzelmek, amik megjelennek a weben a 2018-as év egyik legnézettebb sporteseménye kapcsán: a meglepettség, a bizakodás és az élvezet, valamint a szomorúság (Forrás: Neticle)
ELEMZÉS

Vb-szereplés és személyes márka: hogyan hatnak egymásra?

A Neticle médiaelemző rendszerével utánajártunk, hogy az év talán legjelentősebb sporteseményéről mi mindent beszéltek az internetezők, illetve hogyan hatott a legnagyobb sztárok megítélésére a futball-vb-n nyújtott teljesítményük.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

neticle említésgráf megmutatja hogy melyik kulcs témákat említették együtt a Teslával
ELEMZÉS

Így telt az elmúlt fél év a Tesla körül

Sokakat megfog a Tony Stark-ra hajazó társtulajdonos személyisége, míg mások ki nem állhatják, egy dolog azonban biztos: a márka körüli felhajtás folyamatos és egyre kevesebben vannak, akiket a Tesla és Elon Musk körüli történések hidegen hagynak.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

Közvélemény-kutatók, akik nem kérdeznek, hanem csak figyelnek minket

A hagyományos véleménykutatás mellett az utóbbi húsz év technológiai változásai óriási lehetőségeket nyitottak a közösségi média kutatására.

Teljes cikk: hvg.hu

Grafikon: influencer kampány április-májusi említései időrendben.
ELEMZÉS

Virágzik az influencer marketing

Az influencerekkel kapcsolatos kutatásunk második részében az influencer marketing kampányokat vettük górcső alá a magyar webes adatok alapján.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

MARKETING

Etikus adatgyűjtés

Automatizált szövegelemzéssel a hatékonyabb adatalapú kommunikációért.

Teljes cikk: mmsz.eu

Az online említések megoszlása tartalomtípusok szerint.
ELEMZÉS

Futball, szexrobotok, rock ‘n’ roll

Milliók várják már türelmetlenül a kezdő sípszót, és magyarok ezrei kapcsolnak majd a közszolgálati televízióra június 14-én, hogy kövessék a 2018-as labdarúgó-világbajnokság meccseit.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

A kockázati tőke kifejezés megoszlása tartalomtípusok szerint.
ELEMZÉS

Most érdemes kockáztatni?

2018 a kockázati tőkebefektetések éve is lehetne, legalábbis az utóbbi 3 hónap médiaadatai nagyon pozitív képet festenek a témáról. Kik a legaktívabb hírmegosztók ? Mik az aggodalmak?

Teljes cikk: insiderblog.hu

Az influencer és véleményvezér kifejezések említéseinek dinamikája a vizsgált időszakban.
ELEMZÉS

Influencerek és véleményvezérek a magyar weben

Az influencer marketing fogalmát 2018-ban valószínűleg nem kell hosszan ecsetelni. A téma azonban amennyire pörög, annyira megosztó is, mind a szakmai berkekben, mind a fogyasztói közösségben.

Teljes cikk: neticle blog

A TOP 10 legértékesebb márka sorrendje az online említések alapján
ELEMZÉS

A legértékesebb FMCG-márkák 2018-as rajtja

A neticle automatikus médiaelemző rendszerével a világ legértékesebb FMCG-márkáinak online említéseit vizsgáltuk meg ezúttal, a 2017-es összefoglaló után.

Teljes cikk: trademagazin.hu

cikk illusztracio
ELEMZÉS

Gyakornoki álláshirdetések - még mindig a klisé az úr!

Gondolkoztál már azon, hogy sok esetben az álláshirdetéseid az álláskereső első benyomását is meghatározzák Rólad, mint munkáltatóról?

Teljes cikk: munkaltatoimarka.blog.hu

cikk illusztracio

Nekünk a Balaton még mindig a Riviéra!

Mit gondolnak, miről beszélnek ma a magyar netezők a balatoni ingatlanpiaccal kapcsolatban?

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

cikk illusztracio

A világ legnépszerűbb almája kukacos – hogyan reagált a magyar net?

Milyen visszhangot váltott ki az Apple legutolsó ballépése a magyar neten?

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

Élj együtt a piacoddal – Mire jók az automatizált szofisztikált riasztások?

Neked is gondot okoz, hogy valós időben begyűjts minden releváns (de csakis releváns) infót a piacoddal kapcsolatos témákról? Mérgelődtél már azon, hogy megint elment melletted egy hottopik-vonat, és nem sikerült felülni rá? Szinte lehetetlennek gondolod napi szinten monitorozni az online diskurzusokat, hogy értékes információhoz juss a piacodon uralkodó közhangulatról, fogyasztó véleményekről? Nem is kell manuálisan megtenned, az automatizált social listeninget éppen erre találták, találtuk ki.

Teljes cikk: mmsz.hu

Letisztult, szép és egyértelmű – Bemutatjuk a Zurvey kezelőfelületét lépésről lépésre

Az előző bejegyzésben arról írtunk, milyen új funkciókkal bővült a Zurvey, most pedig azt mutatjuk be, hogyan működik a rendszer kezelőfelülete. Ha Te is készen állsz, pattanjunk be az irányítópult mögé!

Teljes cikk: blog.neticle.hu

cikk illusztracio

A magyar weben is nagy port kavart a Cambridge Analytica

A Neticle segítségével azt vizsgáltuk meg, hogy milyen hatást keltett a hazai online platformokon a Cambridge Analytica, valamint megnéztük azt is, hogyan alakult Mark Zuckerberg megítélése mostanában, hiszen a botrány a Facebookon csattant leginkább, a bejelentéseik szóvívője pedig maga a vezérigazgató volt.

Teljes cikk: mitgondolaweb.blog.hu

cikk illusztracio

Az autózás jövője - mit gondolnak erről a magyar weben?

Az elektromos és az önvezető autókkal kapcsolatos webes híreket és social párbeszédeket vettük górcső alá, amik 2018 első negyedévében (január 1. és március 31. között) jelentek meg a net berkeiben.

Teljes cikk: igenyesferfi.hu

cikk illusztracio

Nagyon pörög a magyar startup téma!

Soha sem unalmas az élet a magyar startupok körül. A Neticle – online szövegelemzéssel foglalkozó startup – szentimentelemző eszközének segítségével megvizsgálta, milyen események kavarták fel az állónak egyébként sem nevezhető vizet…Kiderült, melyik három cégről témázunk a legtöbbet az interneten!

Teljes cikk: startuponline.hu

cikk illusztracio

Bitcoin, avagy az internetezők új kedvenc márkája?

Kevés olyan pénzügyi téma akad, ami a szakértőket és a laikusokat is egyaránt lázba hozza, ám a kriptovaluták kétségtelenül nagy port kavartak mindenütt. Az embereket megosztja a jelenség, a szkeptikusok tábora legalább olyan nagy, mint azoké, akik szerint ebben a techforradalomban bárki milliomossá válhat, ha ügyesen taktikázik. A Neticle és a CoinCash közös kutatásban vizsgálta meg, hogyan alakul a kriptovaluták és a blockchain-technológia online megítélése Magyarországon, Romániában és Bulgáriában, az eredményeket pedig az Evolution konferencián ismertették.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

Nem tabu: ezeknél a magyar cégeknél mindenki tudja, mennyit keres a másik

A legtöbb magyar munkahelyen titokban tartják, mennyit keresnek a munkavállalók, elkerülve, hogy feszültség legyen abból, hogy az azonos munkakörben dolgozók fizetése között olykor jelentős a különbség. Van azonban, aki bevállalja, és nyilvánossá teszi, ki mennyi pénzt keres havonta, Magyarországon is találni erre példát. Két olyan magyar cég osztotta meg velünk tapasztalatait, amelyiknél mindenki tudja, kinek mennyi a fizetése.

Teljes cikk: penzcentrum.hu

cikk illusztracio

Mi újság, Zurvey? – Kérdőívkészítő és látványos kezelőfelület is került a repertoárba!

Két funkcióval is bővült a Neticle Labs kérdőívelemző terméke, a Zurvey! Korábban a szentimentelemző motorral felszerelt eszköz Excel-fájlt küldött a kész elemzésekről, új kezelőfelülete azonban már letisztult és átlátható grafikonokon is megmutatja az eredményeket. A másik nagy durranást pedig még nem is említettük: mostantól akár saját kérdőívet is létrehozhatsz néhány lépésben.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

Automatizált social listening, avagy a hatékonyságmérés forradalmi módszere

Kétségtelen, hogy a marketing szakma egyik legnagyobb kihívása a reklámok hatékonyságának mérése és bizonyítása. Azt gondolnánk, az internet uralta világban, ahol minden reakció vagy hozzászólás nyomonkövethető, ez könnyű feladat, pedig valójában pont, hogy a hatalmas tartalomzaj miatt nehéz a visszajelzéseket figyelni szakértői segítség nélkül. A Neticle Media Intelligence-nek hála azonban nem is nekünk kell eligazodnunk az online kommunikáció labirintusában – az automatizált social listening ezt megteszi helyettünk.

Teljes cikk: marketing.hu

cikk illusztracio

Golden Globe 2018 - A web díjazottjai

A szakmabeliek lehet, hogy valóban a rasszista, önbíráskodó rendőrökkel szembeszálló Mildred Hayes megformálóját jutalmaznák, viszont ha a magyar internetezőkön múlna a dolog, biztosan más vinné haza a legjobb színésznőnek járó szobrot a március 4-i gálán. Megvizsgáltuk, hogyan vélekednek a hazai nézők az idei jelöltekről, és egészen érdekes dolgokat is felfedeztünk – nézd meg Te is!

Teljes cikk: mitgondolaweb.blog.hu

cikk illusztracio

Cél a tízmillió euró – a Neticle sztori

A magyar mellett a bolgár és a román piacon is jelen van már a Neticle, jövőre pedig Oroszország, Ukrajna és Grúzia meghódítása jön, de Németországban is kipróbálnák magukat.

Teljes cikk: startuponline.hu

cikk illusztracio

Golden Globe 2018 - A web díjazottjai

Az Arany Glóbusz Amerika és talán a világ második legrangosabb filmes elismerése az Oscar-díj után. Előzetes találgatások és az utólagos beszámolók hada borítja el ilyenkor az online és közösségi médiát néhány nap alatt, amik néha egybeesnek a szakértők véleményével, néha nem. A Neticle-lel megnéztük, mit mi a véleményük az internetezőknek 2018 első rangos filmes díjátadójáról. Kik a web kedvencei? Mi veri ki a biztosítékot a kommentelőknél? Lemértük, elemeztük, mutatjuk!

Teljes cikk: mitgondolaweb.blog.hu

cikk illusztracio

A magyar startup, ami megmondja, mit gondol rólad az internet

Többször majdnem csődbe mentek, de az online médiaelemzéssel foglalkozó Neticle mégis feltámadt, a cél most Grúzia mellett Oroszország és Ukrajna, miután sikeresen megküzdöttek a cirill betűkkel.

Teljes cikk: forbes.hu

cikk illusztracio

Bemutatjuk tagjainkat: Neticle

Új sorozatot indítunk a blogon: sorra bemutatjuk tagjainkat. Elsőként Szekeres Péter, a Neticle Technologies egyik alapítója válaszolta meg kérdéseinket.

Teljes cikk: iabhublog.hu

cikk illusztracio

Miről és hogyan kommunikálnak a hazai szoftverfejlesztők a weben?

A hazai szoftverfejlesztők interneten megjelenő szakmai bejegyzéseit vizsgálta a véleményanalízissel foglalkozó Neticle kutatása. Kiderült, hogy jellemzően milyen felülettípusokat használnak a fejlesztők és milyen szakmai témákról beszélgetnek egymással.

Teljes cikk: hwsw.hu

Megújult a Neticle rendszere

És meg is érkezett vadiúj felületünk, a Kreativ.hu-n olvashattok az egyik legmenőbb előnyünkről!

Teljes cikk: kreativ.hu

cikk illusztracio

Hivatalosan is Szerethető munkahely lettünk

Büszkén jelentjük, hogy bekerültünk a 2017-es Szerethető munkahelyek TOP 100-cége közé! Mi minden nap érezzük, hogy a Neticle-nél nem csak kollégákként, de valódi csapatként dolgozunk együtt, és nagyon örülünk neki, hogy ezt ti is így láttátok. Köszönjük a támogatásotokat!

Teljes cikk: szerethetomunkahelyek.hu

Hogy érdemes állást hirdetni a közösségi médiában?

Mivel szektoronként eltér a munkavállalói közösség, ezért nincs egy minden elemében áthúzható recept a mindenkinek megfelelő álláshirdetésekre. Azonban a kutatásból kiderül, hogy milyen lényeges elemekkel lophatja be magát egy munkáltató álláshirdetése potenciális munkavállalójának szívébe.

Teljes cikk: brandtrend.hu

cikk illusztracio

Budapesten jártak Európa innovátorai

Márkaépítésre, médiafigyelésre használható a Neticle megoldása, mely megadott márkanevekre figyeli a közösségi médiát, a weboldalakat, a fórumokat. A márkanevet a hozzászólások kontextusában figyeli, és egy vélemény index grafikonon jelzi ki, milyen a márka megítélése az internetes közösség körében.

Teljes cikk: itbusiness.hu

cikk illusztracio

A magömlés nagyobb tabu a neten, mint a szex – erről „tárgyalnak” a gyerekek online egy friss kutatás szerint

Az „elsők” nagyon fontosak az életünkben, a személyiségfejlődésünkben. Sosem felejtjük el az első csókot, az első szexet... vagy azt, hogy milyen számot játszottak, amikor először jöttünk rá: szerelmesek vagyunk abba, akivel táncolunk. Minden fiatal szeretné, ha ezek a jelentőségteljes pillanatok tökéletesek lennének, és jól csinálnák – azt a valamit, amiről egyelőre azt sem tudják, hogy micsoda... Milyen szerencse, hogy a netről bármit megtudhatunk (akkor is, ha otthon, az iskolában vagy a barátokkal nem lehet ezekről a témákról őszintén beszélni) – gondolja az egyszeri, XXI. századi kamasz. De vajon milyen információkat talál egy gyerek a neten ezekről a fontos „elsőkről”?

Teljes cikk: wmn.hu

cikk illusztracio

Mik kavarták fel a Balaton virtuális állóvizét idén nyáron?

Tagadhatatlanul vége a nyárnak, ezzel együtt pedig a nyaralási főszezonnak is. Mivel június elejétől augusztus végéig a balatoni régió a legmozgalmasabb térség (a GfK felmérése szerint a belföldi nyaralást tervezők 46%-a ruccan le néhány napra a magyar tengerhez), ennek kapcsán megnéztük, mik keltettek kommenthullámokat a Balaton legnépszerűbb üdülővárosai körül az online térben.

Teljes cikk: mitgondolaweb.blog.hu

cikk illusztracio

Gúnynevek és irónia is nehezíti a közösségi oldalak elemzését

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb közösségi oldal a magyarok körében, és ez is biztosítja a hirdetők számára a legtöbb információt a felhasználókról. A platformok saját keresője sokszor nem eléggé pontos, de más keresési lehetőségek és elemzési formák is rendelkezésre állnak a cégeknek.

Teljes cikk: hwsw.hu

4 terület, ahol az ügynökségeknek segítünk

Jelentős számú ügynökség használta már szolgáltatásainkat különböző területeken. Annyiféle felhasználási mód van, hogy arra gondoltunk, segítünk nektek inspirálódni: négy kreatív lehetőséget vetünk fel, amivel különféle projektjeiteket, megbízásaitokat tudjuk segíteni.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

A NETICLE így használja magát

Már több különböző téma kapcsán figyeltük az online médiafigyelés és véleményelemzés áldásos hatásait: volt szó az étteremmarketing kiaknázatlan területeiről, employer brandingről, az új vlogger trendek visszhangjáról. Most viszont egy sokkal közelebbi szemszögből tekinthettek rá a social listening workflowba való beépítésére: megnézzük hogyan és mire használja a Neticle saját magát.

Teljes cikk: marketing.hu

cikk illusztracio

STARTUP: A SZEXI CÉGEKNÉL IS MEG KELL DOLGOZNI A SIKERÉRT!

Nem tudjuk pontosan, hogy mit is takar, ha egy cégre azt mondjuk, az bizony egy startup. Vannak az embernek képei a babzsákfotelekről és arról is, hogy szinte kizárólag fiatalok dolgoznak egy ilyen vállalkozásnál. Meg arról is, hogy ez egy aranybánya, ahol lényegében semmit nem kell csinálni, mert egy ilyen céget csak el kell indítani és ontja magából a pénzt. Szekeres Péter, a Neticle Technologies egyik alapítója elmondott néhány titkot. Anélkül, hogy bárkit is letörnénk, a startupoknál is keményen kell dolgozni.

Teljes cikk: blogstar.hu

cikk illusztracio

Új funkciók a portálon

Elemzések óta érlelődött már a változás szele, úgyhogy meg is oldottuk a kérdést: három funkcióval bővítettük a Neticle portált. A legfontosabb insightok automatizáltabb kinyerése mellett a Facebookon olykor elszabaduló komment-áradatot is mérhetővé és átláthatóvá tettük a rendszerben. Már csak hab a tortán, hogy ezentúl külön tartalomformaként kezeli a rendszer az applikációkra érkezett visszajelzéseket.

Teljes cikk: blog.neticle.hu

cikk illusztracio

Vlogger-kérdés a weben: vajon tényleg segíti márkánkat a vloggerek általi ajánlás?

Mára már általános marketingeszközzé vált a vloggerek (=videóbloggerek) általi termékajánlás. A szépségiparon túl egyre több terület fedezi fel az ebben rejlő potenciált: belőhető a célcsoport, az elérésszám is szinte garantált. Azonban az ilyen termékajánlások- és elhelyezések utóélete csak részben mérhető: úgyhogy a Neticle most megnézte hogyan csapódnak le a vlogger-ajánlások a weben.

Teljes cikk: marketing.hu

cikk illusztracio

Vlogger-kérdés a weben: vajon tényleg segíti márkánkat a vloggerek általi ajánlás?

Nem csak beszélgetünk velük, de beszélünk is róluk – a 2016. április 1. és 2017. március 31. között eltelt egy évben a Neticle médiamonitoring rendszerének adatai alapján 881 bejegyzésben esett szó chatbotokról a publikus magyar weben, melyek alapvetően pozitív hozzáállásról tanúskodnak. A nagyszámú objektív, semleges bejegyzés mellett, a megfogalmazott írások 18 százaléka kifejezetten pozitívan, lelkesen, az újdonságot üdvözölve fogalmazódott meg, míg csupán az említések 4 százaléka fejezett aggályokat vagy negatív véleményt.

Teljes cikk: digitalhungary.hu

cikk illusztracio

Milyen területeken segít a social listening? II. – Toborozástámogatás, a célcsoport kiismerése

A Neticle egy böngészőből elérhető online szolgáltatás, amely közel valós időben monitorozza a publikus magyar webet – hírportálokat, fórumokat, blogokat és közösségi oldalakat – összegyűjtve és eltárolva a frissülő tartalmakat, melyeket ezt követően a választott témának megfelelően képes automatikusan tartalom- és véleményelemezni. A rendszer segítségével így könnyen átlátható képet kaphatunk vállalatunk, márkánk, termékünk, szolgáltatásunk webes visszhangjáról, de ugyanígy a konkurensek helyzetéről vagy a piaci, iparági trendekről is.

Teljes cikk: marketing.hu

cikk illusztracio

Milyen területeken segít a social listening? II. – Toborozástámogatás, a célcsoport kiismerése

A Neticle-nél az egyén céggel kapcsolatos jövőképét folyamatosan monitorozzák. Ha az illető nem látja magát hosszú távon a cégnél, az annyit jelent, hogy a jelenlegi feladatával kapcsolatban nem tudja elképzelni, hogy évek múltán is ezt végezné. Ennek beismerése nem jár retorzióval, a vezetők inkább megpróbálják a csapattaggal közösen kipuhatolni, milyen új feladat, terület adna kihívást az illetőnek.

Teljes cikk: piacesprofit.hu

A Neticle az étteremmarketing példáján mutatja be miképp építhetünk a visszajelzések automatikus tartalom- és véleményelemzésére

Az igazán ütős kommunikációhoz ismerni kell a célközönséget, olvasni kell a gondolataikat. Intelligens szövegbányászati megoldások alkalmazásával rengeteget tudhatunk meg ügyfeleink elvárásairól, problémáiról, kérdéseiről és érzéseiről. Az online véleménynyilvánítás életünk mindennapos elemévé vált, az így világot látó szöveges tartalmak pedig nagyon értékes inputját képezhetik a tudatos marketingtervezésnek, irányt mutathatnak egy adott termék vagy szolgáltatás javításához, fejlesztéséhez, közelebb vihetnek a célcsoport megértéséhez, az őket legjobban megszólító kommunikációs üzenetek megfogalmazásához, kampányok kialakításához.

Teljes cikk: marketing.hu

cikk illusztracio

Az employer branding már túlmutat a HR-en

Az elmúlt negyedévben (2016.november-2017.március) 143 employer branding kötődésű említést vizsgáltunk, célunk a terület online megítélésének, új irányainak vizsgálata volt. Az online térben megjelenő topicok, szakvélemények átfogó elemzése általában előre vetíti a terület jövőbeni helyzetét.

Teljes cikk: hrportal.hu

cikk illusztracio

BRANDING 2017 - WHITE PAPER

A Branding 2017 white paper szakemberek közreműködésével hazai és külföldi példákon keresztül mutatja be az elmúlt év figyelemre méltó tapasztalatait a márkaépítés területéről, illetve összefoglalja a legfontosabb 2017-es trendeket.

Teljes cikk: brandbook.hu

cikk illusztracio

Mit tanulhatunk a Cola-tól?

Ha meghallod, hogy Coca-Cola, valószínűleg elsőre a karácsony, íz, élvezet ugrik majd be. És ezzel nem vagy egyedül. Az internet népe 2016-ban egy olyan márkára asszociált a Cola kapcsán, melynél elsődleges az íz és az élvezet, erős a brand neve, a karácsony és az ajándékként való megjelenés központi szerepet játszik az ital életében. Felmerül viszont, hogy miért ilyen erős még mindig az ár, és a nagy versenytárs, a Pepsi szerepe a márka életében?

Teljes cikk: brandtrend.hu

Social Listening - A Neticle Technologies Rovata

Panaszok és dicséretek, ajánlások és szidalmak, részletekbe merülő taglalások és párszavas kritikák, jogos észrevételek és túlzó hőbörgések egyaránt szerepelnek a palettán. Az azonban kétségtelen, hogy ezek a tartalmak mindenképp és minden formában nagyon értékes információt, nagyon hasznos visszacsatolást képesek jelenteni. Viszont amíg a volumen egyik oldalon érték, a másik oldalon kihívást jelent, hiszen ezek a tartalmak elsőre meglehetősen nehezen átláthatók, megérthetők és feldolgozhatók. Ebben jelenthetnek segítséget az olyan social listening megoldások, mint a Neticle online médiafigyelő és elemző szolgáltatása.

Teljes cikk: marketing.hu

BrandFestival: Márkaépítési díjat adnak át a BrandFestival-on

Kutatóink a márkák ismertségét, kedveltségét, a működési és pénzügyi kockázatokat is figyelembe veszik, kvalitatív és kvantitatív kutatásokat is végeznek. Ennek során olyan partnerekkel működnek együtt, mint a GFK, a Bisnode vagy a Neticle.

Teljes cikk: news4business.hu

cikk illusztracio

Ahol tilos rákérdezni a korábbi bérre

Viszonylag kevesen vállalják így is a fizetéseket érintő teljes nyitottságot, amelyet például a technológiai startup cég a Neticle vállalt, hogy nyilvánosságra hozza a különböző pozíciókhoz társuló béreket a cégnél.

Teljes cikk: hrportal.hu

Díjazzák a márkaépítést

Az október 27-28 között, immáron 16. alkalommal megrendezendő BrandFestival-on, a kiváló márkaépítési munkát díjazzák. A BrandExcellence-díj célja az elismerés mellett a tudatos márkaépítés elismerése, melynek hátterében a "kiválóság" fogalmánk legfrissebb értelmezése áll.

Teljes cikk: mediainfo.hu

BrandFestival: Márkaépítési díjat adnak át a BrandFestival-on

Kutatóink a márkák ismertségét, kedveltségét, a működési és pénzügyi kockázatokat is figyelembe veszik, kvalitatív és kvantitatív kutatásokat is végeznek. Ennek során olyan partnerekkel működnek együtt, mint a GFK, a Bisnode vagy a Neticle.

Teljes cikk: news4business.hu

Díjazzák a márkaépítést

Szükségét éreztük egy olyan díj létrehozásának, ahol nem csupán egy szűk körű, tekintélyes szakemberekből álló bírálóbizottság, hanem a fogyasztók értékítélete jelenik meg hangsúlyosan.

Teljes cikk: mmonline.hu

cikk illusztracio

Aki megmutatja, mit gondol önről a web

Szekeres Péter piackutató és médiaelemező cége az áttörés előtt többször csődközeli állapotba került. Bár a kemény munka, a szerencse és a párizsis zsemlék átsegítették a válságokon, azt vallja, érdemes előre kijelölni azokat a korlátokat, ameddig eredmény hiányában már nem érdemes elmenni.

Teljes cikk: hvg.hu

cikk illusztracio

Így látták a magyar netezők az olimpiát: Hosszú és Kozák mellett a sajtbureszes Kenderesi a dobogós

Hogy pontosan és számszerűen, milyen visszhangot váltottak ki az olimpiai események és hírek a magyar weben, arra a Neticle elemzése adja meg a választ.

Teljes cikk: hvg.hu

A legpozitívabb Rihanna-szám a Diamonds

Szerelem, szex és az idő. Ezek témák dominálják a Sziget 0. napi sztárfellépője, Rihanna legnépszerűbb számait – derült ki egy, a dalszövegeken végzett szemantikai elemzés eredményéből.

Teljes cikk: kreativ.hu

cikk illusztracio

Hogyan vélekedik cégünkről az internet?

Az idén négy éves Neticle Technologies igazi magyar sikertörténet, márciustól a bolgár piacra is belépett automata szemantikai algoritmusaival és médiafigyelő- és elemzőrendszerével.

Teljes cikk: itbusiness.hu

cikk illusztracio

Adatelemzéssel azonosították a világirodalom legnagyobb műveinek közös jellemzőit

A Neticle szentiment elemzéssel foglalkozó előadásában a hallgatóság megismerkedhetett a műfaj 10 szabályával. A szentiment elemzés egyszerűsítve annak gép feldolgozása, hogy egy-egy adott szöveg milyen érzelmi töltést tükröz, ami közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek tűnik.

Teljes cikk: bardoczi.reblog.hu

Rekordszámú ismert márka állt a Pride mellé

Magyar vállalkozások közül érkezett többek között az Indulhatunk.hu, a BOLD, a Loffice, a Neticle, valamint az Anker’t és a Tütü szórakozóhelyek.

Teljes cikk: brandtrend.hu

cikk illusztracio

Előbb alkalmaznának romát, mint meleget

Idehaza a dolgozók több mint fele tapasztalt már a munkahelyi diszkriminációt, miközben a fiatalok ezt egyre inkább elutasítják. A legjobb emberekért folytatott harcban ezért egyre nagyobb szerepet kap a cég nyitottsága, a diszkrimináció elutasítása, a kisebbségek segítése és a társadalmi szolidaritás.

Teljes cikk: hvg.hu

cikk illusztracio

Rekordszámú ismert márka áll ki Budapest Pride mellett

A Budapest Pride, és a leszbikus, meleg, biszexuális, transznemű és queer emberek felé egyre növekvő nyilvános támogatást mutatja egy friss felmérés is. A Neticle kutatócég egy egyedi nyelvi elemző rendszerrel az online hozzászólások, hírek, fórumok, blogok, közösségi média bejegyzések hangnemét vizsgálja statisztikai eszközökkel.

Teljes cikk: divany.hu

Nőtt a melegeket elfogadó vélemények aránya a magyar neten

Nőtt a különösen pozitív véleményt megfogalmazó megnyilvánulások száma, írta sajtóközleményében a Nyitottak vagyunk közösségi kezdeményezés. A szombati Pride-on részt vevő mozgalom egy felmérésre hivatkozva közli, hogy 2015-ben az internetes közvélemény 75-80 százalékban elfogadó – semleges vagy különösen pozitív – véleményt tükrözött.

Teljes cikk: index.hu

cikk illusztracio

Bővítette portfólióját a Neticle

Hazánk piacvezető online médiamonitoring cége, a Neticle Technologies 2016 júniusától offline médiatartalmak figyelésével és elemzésével bővíti portfólióját. Ezzel a Neticle képes teljes körű média lefedettséget, integrált médiamonitoring szolgáltatást biztosítani ügyfelei számára.

Teljes cikk: brandtrend.hu

cikk illusztracio

Big Data Universe: megtelt az Akvárium

A konferencia lehetőséget teremt a tapasztalatcserére a Big Data technológia szakértői, a fejlesztők és döntéshozók között“ — jelentette ki Bibighaus, aki után Scott Krueger következett a Skyscanner Ltd képviseletében. Az előadók közt szerepelt még a Balabit, a Mortoff, a Starschema, a SAS, a Neticle egy-egy előadója.

Teljes cikk: minuszos.hu

cikk illusztracio

Big Data Universe Konferencia

A konferencia keynote speaker-e Alexander Bibighaus, a Cloudera igazgatója volt, majd Scott Krueger következett a Skyscanner képviseletében. Az előadók közt szerepelt még a Balabit, a Mortoff, a Starschema, a SAS, a Neticle és még sokan mások.

Teljes cikk: bonline.hu
prim.hu

cikk illusztracio

Freddie-t imádtuk, az Eurovíziót közel sem annyira

A hétvége nagy várakozásokkal, a magyar sikerbe vetett hittel indult, amit ennek megfelelően nagy csalódás és jelentős mértékű gyűlölködés követett. A Neticle online médiafigyelő és elemző rendszer segítségével vizsgáltuk az Eurovíziós Dalverseny hazai visszhangját.

Teljes cikk: hvg.hu

Így szerepelt a Saul fia a magyar weben

A film komoly médiafigyelmet is kapott mind a hazai, mind a nemzetközi sajtóban, emellett a közösségi felületeken is rengeteg véleményt, párbeszédet generált. A Neticle online médiafigyelő- és elemző munkatársai a weben közétett bejegyzéseket vizsgálták meg, hogy a web Saul fiáról alkotott véleményét feltérképezzék.

Teljes cikk: kreativ.hu

cikk illusztracio

A nyelvtechnológia márpedig tényleg izgalmas

A magyar Neticle új, Zurvey nevű eszközét mutatja be. A Zurvey egy amolyan önkiszolgáló analitikai megoldás, ami lehetővé teszi, hogy szövegeket elmezzünk könnyen és gyorsan. Például, ha van egy kérdőívünk, melyben szöveges válaszok is szerepelnek, az adatokat tartalmazó Excel táblázatot egyszerűen feltölthetjük a Zurvey-re és pár pillanat múlva elemezve kapjuk vissza adatainkat.

Teljes cikk: nyest.hu

Miből élünk?

A programhoz több cég is csatlakozott, különböző ötletekkel és kezdeményezésekkel, de az egyik legtökösebb kezdeményezés egyértelműen a Neticle-é azzal, hogy a cégen belül nyilvánossá tette az egyes munkakörökhöz tartozó fizetéseket, így mindenki pontosan tudhatja, milyen pozícióval milyen bér jár.

Teljes cikk: szakszervezetek.hu

cikk illusztracio

Ennél a magyar cégnél mindenki ismeri a kollégák fizetését

„Amióta transzparensek lettek a fizetések és a bérezési rendszer, munkatársaink maguk szólnak, ha valakinek nem megfelelően értékeltük a teljesítményét, vagyis jelzik, ha valamelyik kollégának felfelé kellene módosítani a fizetését” – mondta a hvg.hu-nak Szekeres Péter, a Neticle Technologies egyik alapítója.

Teljes cikk: hvg.hu

Nyugati egyetemekre áramlanának a magyar diákok

A kutatásba 500 (14-20 éves) diákot, 500 szülőt (35-60) valamint ugyanennyi pedagógust vontak be, emellett az akadémia volt tanulóit is megkérdezték az elért eredményeikről, hogy az adatokat összevethessék a korábbi felméréseikkel. Az adatokat egy internetes adatelemző cég, a Neticle segítségével dolgozták fel és elemezték ki.

Teljes cikk: nemzeti.net

cikk illusztracio

„Gyesre mentem – Szerdánként a skandináv apukák életét élem”

Bátor vállalást tett a tizenhat fős Neticle cég, amikor eldöntötték, hogy nyilvánosságra hozzák, hogy egy-egy pozícióban milyen béreket kapnak a női és a férfi munkavállalók. „A fizetés attól függjön, hogy ki mennyi időt dolgozik, senior vagy junior munkatárs, és így tovább. ” – mondja Szekeres Péter, a Neticle egyik alapítója, aki fontos motivációnak tartja a fizetést, de nem a legfontosabbnak.

Teljes cikk: nlcafe.hu

cikk illusztracio

Egyenlő bérek, egyenlő esélyek a nők és férfiak között a munkahelyen?

Az egyik a Neticle, amely cégen belül nyilvánossá tette az egyes munkakörökhöz tartozó fizetéseket, így mindenki pontosan tudhatja, milyen pozícióval milyen bér jár. Ezzel a nők és férfiak közt sokszor felfedezhető fizetéskülönbséget akarták megszüntetni.

Teljes cikk: hvg.hu

Egyenlő munkahelyi esélyeket ígérnek a nyitott vállalatok

A Nyitottak vagyunk kezdeményezés első, nyilvános vállalásokra hívó akciója során, tavaly, világcégektől, startupoktól és magyarországi vállalkozásoktól összesen több mint 100 nyilvános vállalás érkezett. A vállalást tevő cégek nyilatkozatai alapján átlagosan 10 vállalásban szereplő programból 7-et sikerült is teljesíteni, és sokan idén is folytatják a munkát.

Teljes cikk: hrportal.net

Göröngyös az út az Ubertől az okos városig

Csütörtökön a Mobile Hungary konferencia két, egymást követő szekciójából az derült ki, hogy csak látszólag egyenes út az Ubertől a smart citykig. A technológia ne cél legyen, hanem eszköz hangsúlyozta több előadó is: az országos krétahiányt egy köztéri wifi-hotspot biztosan nem fogja megoldani.

Teljes cikk: kreativ.hu

cikk illusztracio

Aki sokszor csinál kérdőívet, az imádni fogja ezt a programot

Az olyan nagy mennyiségű szöveges adat, mint ügyfélvisszajelzések vagy kérdőívek nyílt kérdéseire adott válaszok, feldolgozása és értelmezése rendkívül erőforrás és időigényes lehet. A Neticle új önkiszolgáló szövegelemző megoldása a Zurvey (zurvey.io) azonban mindössze néhány perc alatt képes automatikusan, mégis emberi pontossággal feldolgozni, logikusan strukturálni, valamint vélemény- és tartalomelemezni különböző szabad szöveges tartalmakat.

Teljes cikk: technokrata.hu

Új terméket indított a Neticle

Bolgár piacra lépett és új termékkel bővítette portfólióját a Neticle.

Teljes cikk: kreativ.hu

Apró örömeink

Van ugye a magyar startup-szentháromság (Prezi, Ustream, LogMeIn), de rajtuk kívül is találni sikeres technológiai vállalkozásokat. A Neticle Technologies is egy jó példa: fejlesztettek egy megoldást, amivel nem csak azt tudják kiszűrni, ha a weben – beleértve a közösségi médiát is – megjelenik valakiről/valamiről valami, de azt is rögtön hozzárendeli az automata szövegelemző, hogy ott és akkor jót vagy rosszat mondtak-e a kérdéses alanyról.

Teljes cikk: tm.blogstar.hu

cikk illusztracio

A taxistüntetés miatt elképesztően felkapott lett az Uber

A taxisok tüntetése eddig nem látott érdeklődést generált az Uber javára. A médiaelemzéssel foglalkozó Neticle utánajárt pontosan mennyire sikerült feltornászni az internet népének érdeklődését a visszafelé elsült akcióval.

Teljes cikk: hvg.hu